Poseidon knackar på för att dela ut årets hyresgästenkät

Det är dags för årets hyresgästundersökning. Därför kommer Poseidons att knacka på hemma hos hyresgäster i Hjällbo och dela ut enkäter. Med sina svar kommer hyresgästerna att kunna påverka bostadsområdet och Poseidons service.

26 och 27 september kommer anställda på Poseidon att dela ut årets hyresgästsenkät till hälften av hushållen i Hjällbo. Syftet är att få in åsikter om Poseidons service och lägenheter och få hyresgästernas idéer om hur det kan bli bättre. Alla som svarar på enkäten får ett presentkort på Ica Hjällbo på 100 kronor.

– Vi lyssnar på hyresgästerna för att förbättra vårt arbete, säger Svante Lahti, distriktschef för Poseidon i Hjällbo.

Nya tider på husvärdskontor 

De som inte får hyresgästenkäten i år fick möjligheten att svara på den i fjol. En sak som många hyresgäster tyckte till om i fjol var önskan om att lättare komma i kontakt med Poseidons husvärdar. Sedan dess har de fyra husvärdskontoren i Hjällbo öppnats för besök varje onsdag mellan klockan 16 och 18.

– Många vill ha det personliga mötet med husvärdarna och det har vi nu ordnat, säger Svante Lahti.

En annan sak som önskades var bättre lekplatser. Också det är ordnat sedan i fjol.

– För oss är svaren från hyresgästerna så viktiga att vi delar ut enkäten personligen och ger alla som svarar 100 kronor att handla för i Ica-butiken i Hjällbo. Det är också möjligt att svara på enkäten på internet och då få frågorna översatta till önskat språk, säger Svante Lahti.  

Fakta: Svara på hyresgästenkäten

  1. Svara på enkäten som Poseidon delar ut 26-27 september. Det går också bra att svara på enkäten på Internet.
  2. De ifyllda enkäterna ska lämnas på Poseidons distriktskontor på Hjällbo torg senast 8 november. Då får hyresgästen presentkortet på 100 kronor. Den som fyllt i hyresgästenkäten på internet behöver ta sig till Poseidons distriktskontor och visa upp ett kvitto på att man svarat på enkätfrågorna för att få sitt presentkort senast 8 november.
Lekplatsen på Sandspåret har förbättrats under året efter att många hyresgäster har önskat det i förra årets hyresgästenkät.